سازمان بهزیستی کشور با هدف تقویت مشارکت خانوادهها در فرآیندهای برنامهریزی، اجرا، پایش و نظارت، انتقال مسائل و نیازهای واقعی خانوادهها به سطوح تصمیمگیری، ایجاد شبکه ارتباطی میان خانوادهها در سطح استانها و کشور، هماهنگی برنامههای آموزشی و حمایتی و نیز بهرهگیری از تجربیات خانوادهها برای جلوگیری از موازیکاری و شفافسازی دسترسی به خدمات، اقدام به راهاندازی دبیرخانه هماندیشی، کیفیتبخشی و توانمندسازی اولیای فرزندان با اختلال طیف اتیسم کرده است.ادارات کل بهزیستی استانها از طریق فراخوان، نسبت به جلب مشارکت خانوادههای دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم تحت پوشش سازمان اقدام کردند و در هر استان، گروهی از خانوادههای منتخب و یک سرگروه استانی انتخاب شد.این انتخابات در پنج جلسه منطقهای برگزار شد و کارشناس تخصصی سازمان بهزیستی کشور به عنوان ناظر بر جلسات حضور داشت. همچنین در استانها هیأت نظارتی متشکل از نمایندگان حراست، بازرسی، دفتر حقوقی، معاونت مشارکتها و معاونت توانبخشی بر روند برگزاری انتخابات که به صورت مجازی در بستر اسکایروم برگزار شد نظارت داشتند.


با راهاندازی «دبیرخانه هم اندیشی، کیفیت بخشی و توانمندسازی اولیای فرزندان با اختلال طیف اتیسم»، شبکه ارتباطی رسمی میان خانوادهها و سازمان بهزیستی شکل گرفت. در این ساختار، با برگزاری انتخابات در مناطق پنجگانه کشوری، سرگروههای منتخب گرد هم آمدهاند تا به عنوان پل ارتباطی، تجربههای واقعی و دغدغههای ملموس والدین را مستقیماً به چرخه تصمیمگیریهای کلان منتقل کنند.
کد خبر 189298












نظر شما